0. 주제 : 교수․학습에서의 동영상 자료 활용
1. 동영상 콘텐츠 다운로드
가. 유튜브 : 동영상 주소 맨앞에 ss 추가
나. 네이버, 다음 등 : 크롬에서 FVD downloader 설치
2. 수업에서 동영상 콘텐츠 활용
- What Can You Do With This: Water Tank?
3. 좋은 동영상 콘텐츠 찾는 법
• Does the video identify a clear topic to be discussed, a question to be answered or an objective to be reached?
• Is the content accurate?
• Who’s producing (and possibly starring) in the video?
• Is there a balance between educational content and entertainment?
• Does the media used in the video add to or detract from the content?
• Is there a wrap-up, summary or short conclusion?
|
4. SAMR 모델의 R 단계(Redefintion)
• Definition : Computer technology allows for new tasks
• Examples : A classroom is asked to create a documentary video answering an essential question related to important concepts. Teams of students take on different subtopics and collaborate to create one final product. Teams are expected to contact outside sources for information.
• Functional Change : At this level, common classroom tasks and computer technology exist not as ends but as supports for student centered learning. Students learn content and skills in support of important concepts as they pursue the challenge of creating a professional quality video. Collaboration becomes necessary and technology allows such communications to occur. Questions and discussion are increasingly student generated.
|
5. fliped classroom
가. 정의
- 교실수업에서 학습을 보다 효과적으로 돕기 위해 테크놀로지를 활용하는 수업방식
- 학생들이 교실수업 전에 교사가 제공하는 수업 영상을 미리 시청, 수업시간에 교사는 교과 내용 중심으로 가르치기보다 학생들과 상호작용하거나 심화된 학습활동을 하는 데 더 많은 시간을 할애
- 개별화 수업, 프로젝트 중심 학습 등과 같은 학습자 중심 활동 시간을 포함
- 학생들의 학습을 이끄는데 더 많은 시간을 할애. 학생들이 정보를 이해하고 새로운 아이디어를 만들어내는 것을 촉진시키는데 주된 역할
(출처)http://ko.wikipedia.org , 키워드 : 역진행학습
|
나. Let's use video to reinvent education - Salman Khan
다. 웹캠, 화이트보드 / imovie, 키네마스터, 키네믹스, 비디오 에디터 등
댓글 없음:
댓글 쓰기